سرم آبرسان, مراقبتی

سرم آبرسان پوست – روتین استفاده از سرم آبرسان پوست

سرم آبرسان پوست - روتین استفاده از سرم آبرسان پوست

سرم آبرسان پوست یکی از محصولات مراقبتی پوست می باشد که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. پوست انسان برای اینکه شاداب تر و جوان تر به نظر برسد، لازم است تا هیدراته شود.به عبارت دیگر می بایست آب مورد نیاز آن همواره تامین شود. در غیر این صورت پوست خشک شده و چین و چروک های بسیاری بر روی آن ظاهر می شود. از همین رو سرم آبرسان پوست یکی از فاکتور های اساسی برای مبارزه با پیری می باشد.

آشنایی با سرم آبرسان پوست و مزایای آن:

فرقی نمی کند که شما دارای چه نوع پوستی باشید، برای مرطوب نگه داشتن آن، همواره نیاز دارید تا آب مورد نیاز آن را تامین نمایید تا دچار چین و چروک نشود، از همین رو برای انواع پوست، سرم های متفاوتی وجود دارد که البته وظیفه اکثر آنها، انجام تعهدات زیر است:

آشنایی با سرم آبرسان و مزایای آن
آشنایی با سرم آبرسان و مزایای آن
  • سرم های آبرسان می توانند ویتامین های مورد نیاز پوست را فراهم آورند.
  • سرم های فوق قادر هستند تا پوست را همواره مرطوب و با طراوت نمایند.
  • این سرم ها از افتادگی پوست جلوگیری می نماید.
  • سرم آبرسان می تواند از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید جلوگیری کرده و میزان کلاژن سازی را افزایش دهد

بررسی انواع سرم آبرسان پوستی:

تفاوت بین سرم های آبرسان پوستی در واقع به تفاوت ساختار آنها برای پوست های مختلف باز می گردد. تمام افراد چه آنهایی که پوست های خشک و مختلط دارند و چه آنان که دارای پوست های چرب می باشند، لازم است تا از سرم های مخصوص پوست خود بهره ببرند. به صورت کلی پوست های چرب نیاز به دقت بیشتری دارند زیرا باید از انواع سرم ابرسان پوست فاقد چربی استفاده کنند.

سرم آبرسان پوست  جهت از بین بردن چین و چروک:

این سرم ها دارای ویتامین c و عصاره مرکباتی چون گریپ فروت و نارنگی هستند. در ساختار این آبرسان ها می توان مواردی چون گلیسیرین و عصاره هویج نیز به وفور یافت می شود.

سرم ابرسان پوست چرب:

این آبرسان ها باید فاقد چربی باشند. لذا اگر در ترکیبات سرم آبرسان پوستی خود عصاره هایی چون اسطوخودوس، روغن رز و نعناع مشاهده نمودید، گزینه خوبی خواهد بود. همچنین آلوئه ورا نیز می تواند برای از بین بردن لکه های پوستی و آبرسانی به پوست بسیار مفید عمل نماید.

سرم آبرسان مخصوص پوست های حساس:

این سرم ها برای پوست های حساس و نواحی دور چشم گزینه بسیار خوبی می باشند. ضمن اینکه قادر هستند تا انواع چین و چروک های پوستی را از بین ببرند؛ می توانند پوست را روشن تر کرده و لکه های قهوه ای را نیز درمان نمایند.

سرم آبرسان پوست جهت از بین بردن چین و چروک
سرم آبرسان پوست جهت از بین بردن چین و چروک

نکات مهم در زمان استفاده از سرم آبرسان پوست:

در زمان استفاده از این سرم های پوستی برای اینکه بهترین کارایی را مشاهده نمایید، لازم است تا به موارد زیر توجه داشته باشید:

–        در زمان استفاده حتما به تاریخ تولید و انقضای سرم ها توجه داشته باشید زیرا اگر رنگ سرم تغییر یابد و کمی قهوه ای شود، لازم است تا از سرم های جایگزین استفاده شود. به این حالت اکسیده شدن سرم گفته می شود. سرم های اکسیده می توانند باعث حساسیت های پوستی شوند.

–        بسیاری از افراد سرم های پوستی و مرطوب کننده ها را با یکدیگر اشتباه می گیرند. همواره باید در نظر داشت که این دو مورد کاملا متفاوت می باشد. سرم های آبرسان دارای بافت و ساختار ریزتری هستند و به همین دلیل راحت تر جذب پوست می شوند اما مرطوب کنندگان غالبا به صورت لایه پوشاننده عمل می نمایند. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که مرطوب کننده ها تنها سطح پوست را مرطوب می نمایند اما آبرسان ها قادر هستند تا بافت ها و لایه های زیرین پوست را نیز آبرسانی و هیدراته نمایند.

بیشتر بخوانید:

سرم آبرسان – آشنایی با سرم آبرسان صورت

مروری بر فرق تونر و میسلار واتر

نحوه استفاده از سرم آبرسان صورت:

همانگونه که در بالا نیز توضیح داده شد، یکی از روش های مراقبت پوست، استفاده از سرم آبرسان پوست است. لذا برای استفاده از این محصول لازم است تا 2 بار در روز صورت خود را با آن هیدراته نمایید. در همین راستا قبل از خواب ابتدا صورت را به خوبی شسته و به کمک پاک کننده ها و تونر ها مواد آرایشی و آلودگی ها را پاک نمایید.

در زمان استفاده از سرم آبرسان پوست – بهترین سرم آبرسان پوست، حتما توجه داشته باشید که ابتدا پوست خود را قدری مرطوب نمایید تا مواد به خوبی جذب پوست شوند. از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که بهترین سرم آبرسان نیز بسیار لیز می باشد لذا باید توجه نمایید که چند قطره می تواند به راحتی کل صورت شما کاور نماید. برای اینکه انواع سرم آبرسان ایرانی و خارجی بهترین پاسخ را بر روی پوست دهند، بهتر است تا به همراه آن از مرطوب کننده ها یا تقویت کننده ها نیز بهره ببرید.

روتین پوستی برای پوست های چرب، خشک و مختلط:

پوست ها در سه دسته اصلی خشک، چرب و مختلط دسته بندی می شوند. برای مراقبت از پوست و انجام روتین های روزانه لازم است تا حتما نوع پوست خود را در گام اول بشناسید. در زیر روتین های مراقبتی هر کدام از انواع پوست ها ذکر شده است:

بیشتر بخوانید:

شوینده صورت – بررسی انواع شوینده صورت، خواص و ویژگی های آن ها

میسلار واتر – بررسی ویژگی ها و خواص میسلار واتر

انواع کرم های آلفابتیک

روتین مراقبتی پوست های مختلط:

  • استفاده از شوینده های ملایم برای از بین بردن آلودگی ها. توصیه می شود که این مورد دو بار در روز انجام گردد.
  • استفاده از پاک کننده های آرایشی برای حذف آثار چربی از روی پوست.
  • استفاده از سرم برای پوست مختلط به منظور هیدراته نمودن پوست. این مورد دو بار در روز و مخصوصا شب ها قبل از خواب توصیه می شود.
  • استفاده از لایه بردار ها برای جدا کردن لایه های مرده پوستی.
  • استفاده از ماسک های ویتامینه برای تغذیه و شادابی پوست.
  • استفاده از کرم های ضدآفتاب برای مراقبت روزانه.
نحوه استفاده از سرم آبرسان پوست
نحوه استفاده از سرم آبرسان پوست

روتین مراقبتی پوست های چرب:

  • استفاده از ژل ها یا فوم های شستشوی مخصوص پوست چرب.
  • استفاده از تونر ها جهت تمیز نمودن منافذ پوستی.
  • استفاده از سرم ابرسان برای کنترل چربی و آبرسانی به بافت های عمیق پوستی.
  • استفاده از ضدآفتاب برای مراقبت های روزانه.
  • استفاده از لایه بردار ها به صورت هفتگی برای تنفس و روشن شدن پوست.

روتین مراقبتی پوست های خشک:

  • استفاده از پاک کننده ها و ژل های شستشو حداقل روزی دوبار صبح ها و شب ها قبل از خواب.
  • استفاده از تونر های مراقبتی برای از بین بردن آثار آلودگی و آرایش. این تونر ها باید فاقد الکل باشند.
  • استفاده از ضدآفتاب دارای چربی برای محافظت از پوست.
  • استفاده از سرم آبرسان پوست خشک جهت مراقبت از پوست و مرطوب نمودن آن.
  • استفاده از کرم های مرطوب کننده جهت استفاده روزانه جهت ایجاد لایه های محافظتی بر روی پوست.

سرم آبرسان پوست سویلیفت از جمله بهترین سرم های آبرسان می باشد که بر پایه آب بودن و بسیار سبک می باشد. از همین رو جذب آن بسیار سریع است.این سرم می تواند به سرعت جذب پوست شود و با عصاره های گیاهی که دارد، همچون عصاره خیار رطوبت مورد نیاز پوست را فراهم نماید. اگر جز افرادی هستید که از مشکلات پوستی اعم  از چین و چروک، لکه، خشکی و مواردی از این قبیل رنج می برید، این آبرسان ها می توانند مشکلات شما را تا حد زیادی رفع نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − یک =